View Single Post
  #381  
Old 24-11-2014, 23:39
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 324
Default

Quote:
Originally Posted by Ice_ken
tgolfke heeft het iets te warm de laatste tijd, als je gewoon rijdt geen probleem maar als je dan wat doorblaast komt je al snel in de gevaarlijke zone, alles is nieuw dus ik snap niet 100% wat er aan de hand is. Waarschijnlijk komt het door de timing van de dieselpomp dat hij wat heter loopt. Er zit nu een thermostaat in met een schakelpunt van 87°C, intussen 2 thermostaten besteld, ééntje van 75°C en ééntje van 80°C. Dus hiermee zou hij zowiezo al wat koeler moeten draaien omdat ik nu vaak voel dat de onderkant van de radiator lang koud blijft, duidelijk niet de bedoeling, wss is de huidige(nieuwe) thermostaat niet goed.

Er kruipt toch allemaal een pak tijd en geld in om die dingen 100% in orde te krijgen.

Dat probleem heb ik ook, roet hij veel?
Je EGT is dan de boosdoener, zodra dus je watertemp klimt, klimt automatisch je olietemp ook mee.
Als er geen sprake is van een hoge EGT, zou ik kijken naar een fantemp regelaar die bij een lagere waarde de fan doet inschakelen ( da ding wat je dus in je radiateur moet inschroeven zodat die kan bepalen wanneer de fan aanspringt)
Reply With Quote