View Single Post
Old 18-11-2014, 19:29
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by yuli
Ik vraag me af hoe pak je een restauratie zoals dit nu aan als je alles wil terug brengen naar "showroom" staat?

Hoe ga je bijvoorbeeld om met ontbrekende delen of onderdelen die compleet zijn afgesleten die niet meer "orgineel" verkrijgbaar maar wel vervangen dienen te worden rekeninghoudend met onderdelen van dat bouwjaar.

Voor mijn gti uit 1977 heb ik 2 1.6 EG blokken kunnen kopen van 1976 en eentje van 1981 maar wel de de oude injectieleidingen van voor 1978 erop. Vaak zijn de injectieleidingen niet mooi meer of zelfs doorgesleten. Bij de motor uit 1976 zat ook een radiateurhuis die ook weer anders was dan van na 1977. Hier was ik ook blij mee want bij de mijne was de onderste rand weggeroest. Verder had ik nog 3 andere EG blokken gekocht(voor weinig). Van al deze blokken heb ik de mooiste onderdelen gebruikt en eventueel opnieuw verzinkt. Heb weer 2 EG blokken verkocht met de mindere onderdelen. Verder zijn de meeste onderdelen allemaal nog wel nieuw te verkrijgen of gewoon te reviseren. Bij mij is igg alles nieuwwaardig geworden. Zoekt iemand nog EG onderdelen dan kan ik je wel helpen. Heel kenmerkend voor de gti van dit topic is ook de windvanger op de ruitewisser deze ontbreekt ook vaak of de verkeerde zit erop. Niet meer te vinden. Oude benzinefilter is ook niet meer te krijgen dacht ik maar na lang zoeken op internet toch nog iemand gevonden die ze nieuw verkocht in Duitsland.
Ik moet wel zeggen dat ik elke dag diverse sides zoals Marktplaats aan het afzoeken was naar onderdelen en daar gaat best veel tijd inzitten. Laatste tijd wordt er bar weinig meer te koop aangeboden.
Reply With Quote