Zo ff een reply op heeeel veel reacties hier
De stalen bumpers horen er origineel op te zitten, het is namelijk een GTI van modeljaar '78 en daarmee het laatste jaar waar deze bumpers op zitten.
Ik heb de bumpers er nog niet af gehad maar vermoed dat ze origineel zijn. Simpelweg omdat de gehele auto origineel en onverprutst is (op die lelijke gaten in de motorkap en het front na dan).
Ik heb zelfs de originele wielkastverbreders erbij, en nog in goede staat ook. De GTI heeft slechts 2 officiële eigenaren gehad, erna 2x verkocht zonder dat ie op naam op werd gezet, en er is al eens begonnen met het opknappen van het interieur.
Ik ben benieuwd wat jullie bedoelen met wat er niet origineel is onder de kap. de witte motorkaphendelkabel is dat in ieder geval wel, ook al wordt beweerd dat deze alleen op '76ers zitten.
en tja, hoe pak je een restauratie aan? Ik ga het volgende doen (was ik toch al van plan):
- een huis kopen met grote garage en veel opbergruimte
- goed gereedschap aanschaffen
- structuur maken (fotologboek, mapjes, elk onderdeel labelen zodat het later gematcht kan worden)
- auto compleet strippen
- plaatwerk regelen: front, inlasdelen A-stijl + dorpels links + rechts, achterpaneel, alles liefst NOS of goed gebruikt (heb zo mijn contacten)
- motorrevisie
- spuiten + opnieuw opbouwen
wat de onderdelen voorziening betreft: je moet geduld hebben. Er is meer te krijgen dan ik dacht, via VW classic, ebay, marktplaats en...de 1. Original Golf 1 IG (Duitse club). Ik ben er al jaren lid van en via een clublid heb ik deze GTI ook gevonden.
en wat nog meer? véél tijd nemen en geduld hebben, geen genoegen nemen met het eerste het beste onderdeel dat je voorbij ziet vliegen, want kwaliteit kost tijd en geld.
en mijn doel is simpel: deze GTI weer in showroomstaat brengen, beter dan origineel (modderkuipen in wielkasten, dubbele blanke lak, holle ruimtes met Mike Sanders Wax Oyl verzegelen).
Ik heb nog geen idee hoe ik het verder aan ga pakken (plan van aanpak klinkt leuk maar nu de uitvoering nog), maar ik weet één ding zeker:
Het gaat me lukken. Als je er zelf in gelooft, komt het wel goed
Oja! turbojo! Ik heb zowel het 2e alu plaatje bekeken en op basis van jouw info vertaald, maar ook al info ontvangen van VW over mn auto. Hier komt ie, is best interessant:
VW geeft aan dat ie geproduceerd is op 28-2-1978.
Op het alu plaatje staat het volgende:
0091 - 0082 3
dat duidt volgens Turbojo op week 9, dag 1, de 82e auto van die dag geproduceerd.
Das n maandag, 27 februari. en dus niet de 28e.
Iemand een idee hoe dat kan? (bijvoorbeeld: ponskaartje meppen ze vooraan in de productie erop, terwijl de registratie van productiedatum aan het einde van de band is, en daarmee wellicht een dag verschil ertussen)?
Dit stuurde VW me terug:
Modell: 171331, Golf GTI, 2-Türer, 4-Gang
Motor ab Werk: „EG“, 110 PS
Lack ab Werk: Schwarz – Lack-Nr. 041
Stoffpolsterung: Schottenkaro – schwarz-silber
Mehrausstattung: Radio Braunschweig, Wärmeschutzverglasung grün
Produktion: 28.02.1978
Auslieferung: 02.03.1978
Nach: Deutschland
Über das verbaute Getriebe können wir keine Auskunft geben.
Als pdf erhalten Sie die Technischen Daten und die bestellbare Mehrausstattung.