View Single Post
  #3  
Old 14-11-2014, 19:12
Dutch_Jetta_GT's Avatar
Dutch_Jetta_GT Dutch_Jetta_GT is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,801
Default

Om het frame waar de knoppen en radio in zitten te verwijderen zitten de schroefjes:

- achter de lichtschakelaar onderin
- 2x bovenin bij de tellerbak
- 1x onderin het midden achter de "dummyschakelaars"
- 1x bovenin bij het radiogat
- 3x achter de kachelbediening (Deze zijn langer dan de rest)

Om het geheel dus te demonteren trek je eerst alle schakelaars, dummyschakelaars, kachelventilatorknop en de 2 schuifbedieningen van de kachel eruit (Deze zitten gewoon erin geschoven, zet de schuif in het midden en dan recht naar achter trekken)

Vervolgens verwijder je de radio incl montageframe en haal vervolgens de aangegeven schroeven los.

Het frame haal je er nu uit en de tellerbak zit met 2 schroefjes aan de randen vast, deze maak je los en schuif de stekker(s) onder in de tellerbak eraf.

Als laatste is de kilometertellerkabel aan de beurt, deze zit aan de achterkant op de tellerbak gestoken en is haast onbereikbaar. Om deze veiliger te verwijderen kun je hem in de versnellingsbak even losschroeven en het tandwieltje eruit wippen, zodoende kun je de tellerbak nu (met beleid) naar je toe trekken zodat je goed kunt zien dat je de tellerkabel heel eraf kunt halen..

Lampjes vervangen en tellerbak weer in omgekeerde volgorde terugplaatsen...


Klinkt misschien lastig maar met een 20 minuutjes moet het je zeker lukken
__________________

* '91 Jetta MK2 GLI USA
* '91 Jetta MK2 GT 16V
* '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe
* '93 Passat 35i "ABT" dailydruif


http://www.dubkreations.hyves.nl/
http://www.dubkreations.forumotion.net
Reply With Quote