View Single Post
  #1  
Old 13-11-2014, 21:09
dwahaas321 dwahaas321 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 52
Default slecht stationair lopende 1.1 '83

Hallo iedereen, de meeste van jullie zullen mij niet kennen, maar ik ben niet helemaal nieuw hier (lang geregistreerd maar weinig gepost )
Heb me hier namelijk een aantal jaar geleden al geregistreerd nadat ik mijn
MK2 gti 16v '91 heb verkocht en een Corrado g60 heb aangeschaft..

Na een aantal jaren veel gewisseld te zijn van auto's (USA's) ben ik sinds 8-11-2014 de trotse eigenaar van een mk1 1.1 uit 1983 helemaal standaard.
Nu wil het zo zijn dat de auto sinds januari stil heeft gestaan en nu niet helemaal lekker meer loopt (volgens mijn werkgever/vorige eigenaar/vw fetisjist liep hij voor het wegzetten wel zonder problemen)
De auto heeft al die maanden binnen gestaan met een bijna lege tank.


En dan nu mijn verhaal/probleem

Nadat de auto een maand of 10/11 heeft stilgestaan was het enige probleem een plat voorbandje en een dode accu..
na het vervangen van de accu en het oppompen van de band was het gelijk starten en lopen (choke volledig open)
een beetje pruttelen en puffen na al die maanden coma is natuurlijk helemaal niet zo erg

nu loopt de auto met choke open gewoon goed en volgens mij heb ik ook voldoende vermogen, maar zodra ik de choke helemaal dicht gooi dan zakken de toeren en is het gelijk einde oefening, dus ik een aantal dagen veel kilometers gemaakt al spelend met de choke in de hoop dat het wel bij zou trekken... niet dus

bij constante snelheid/snelweg/optrekken enzo kan hij best af met de choke helemaal dicht, echter zodra ik begin te remmen voor een stoplicht (ook met koppeling helemaal in) daalt het toerental gelijk en slaat hij af (tenzij ik dus voor het remmen de choke 1/2 a 3/4 open zet)

nu heb ik natuurlijk het forum al aardig afgezocht en kwam verschillende mogelijke oorzaken tegen..
de meeste die ik tegen kom gaan over de voetpakking/vacuum/vuile carb..

wat ik al heb gedaan is

een flesje Wynn's carb reiniger(de paarse) in een volle tank gegooid

Remreiniger rond de carb voet gespoten (de motor verandert van toeren! toerental loopt op?)

En ik kom er net achter dat ik waarschijnlijk toch beter Ultimate+Loodvervanger kan tanken in plaats van pure 95.. dus ben nu van plan om het laatste beetje 95 op te rijden icm loodvervanger en daarna voor de "imitatie 98 aka bp ultimate te gaan..


nou wil het geval dat ik de technische kennis van een lachende mandarijn heb en dus niet zomaar wat wil gaan prutsen (het is mn daily)

waar kan ik nu het beste beginnen? en welke vacuum slangen moet ik controlleren? ik heb namelijk geen idee welke het allemaal zijn..

en dan nog maar gelijk een vraagje, hoe kan ik makkelijk achterhalen welke carb er op mijn blok zit? zover ik kon zien heb ik een 1.1 GG maar dit weet ik niet helemaal zeker..


alvast bedankt iedereen!
Reply With Quote