07-11-2014, 19:56
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
|
|
Quote:
Originally Posted by fcapri
is een dieselmotor zelf te demonteren en terug op te bouwen, of heb je teveel speciaal gereedschap nodig voor die dieselpomp weer af te stellen?
waarom ik het vraag: ik zou graag de motor er eens uithalen om de motorruimte op te frissen (opkuisen en herspuiten). ondertussen wil ik dan de motor ook eens opnieuw in de verf zetten (origineel is die groen?).
ik heb gezien dat er olie begint te komen van tussen de motor en de cilinderkop, dus koppakking is te vervangen, en hier zit het probleem. moet de dieselpomp eraf of kan je die er in 1 geheel afpakken dat ze niet afgesteld moet worden?
als het dan toen moet herregeld worden, kan ik dan een TD pomp monteren? ik weet dat die ergens een leiding extra heeft waar de overdruk mee gemeten wordt zodat die extra kan inspuiten. ik zou namelijk eens willen gaan spelen met een compressor (2dehandse van een mini ofzo aangedreven zoals een dynamo). het moet eenvoudig demonteerbaar zijn.
TD blok erin gooien lukt niet in belgie
|
Toch wel, kijk maar eens op je roze kaart staat gewoon op 1600 cc diesel ik heb een originele gtd en daar staat ook gewoon 1600 cc diesel op. Verder details over de motor/techniek staan daar niet op. Dus ik zie het probleem niet, bespaart je veel moeite, geld en teleurstelling. Doet me eraan denken dat ik nog 2 td blokjes heb mocht je interesse hebben ...
|