Quote:
Originally Posted by yuli
Droogblazen door de weg op te gaan, absoluut niet doen! Je pakt alleen maar vuil/stof op. Die je vervolgens weer inkrast met wassen.
Je moet lak maar is kleien kun je zien wat ik bedoel.
|
Volgens mij is dit veiliger dan dat je er met een handdoek over heen gaat trekken.
Je raakt niks aan en de auto droogt op , er waait misschien wel vuil en stof op maar dat gebeurt elke dag wel of je moet je auto niet gebruiken en binnen zetten met 5 doeken er overheen.
Zodra je de auto gaat wassen spuit je er gewoon een foam erop , laten inwerken en afspoelen daarna. Dan ben ik het meeste al kwijt en spuit daarna nog eens met een hogedruk met sop de auto af. , je kunt nooit helemaal 100% zeker zijn dat je de troep van de lak af hebt.
Maar zodra je de auto weer eens gaat kleien, polijsten, glaze/sealen, waxen ben je de miniscule krasjes wel weer kwijt dat door normaal dagelijks gebruik gebeurt.
Dat kan je echt niet tegen gaan hoor.
Ik doe me auto 2x in het jaar een complete poetsbeurt geven , daarna hoef ik vaak alleen maar even bij de vw dealer hier bij de wasboxen de auto in foam te spuiten en daarna met osmosis water af te spuiten.
Alleen bij echt smerige lak pak ik de spons en een autoshampoo, voor de rest blijft de auto goed schoon mits ie goed gepoetst erbij staat en volstaat af en toen even afspuiten prima.