View Single Post
  #5  
Old 29-10-2014, 20:17
Function Function is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 277
Default

Met de NZ motor is dit een bekend probleem.
Ik heb heel internet afgezocht voor een oplossing. Ook buitenlandse fora. Nog nooit ergens gelezen van doe dit en dan is het opgelost. Alle topics hierover gaan uit als een nachtkaars.
Men raad altijd als eerste aan om de blauwe koelvloeistofsensor te vervangen. Volgens mij is dat bullshit en zegt men maar wat. Dan moet je het in het vacüumsysteem zoeken. Idem dito.
Ik denk eerder dat het iets is als plakkende kleppen. Door de kou is de olie iets dikker en plakt het wat meer. De (een) zuigerveren zouden daardoor ook niet goed kunnen sluiten.
Of iets dat door de kou wat meer krimpt en dat aansluit op iets wat eerder warm wordt tijdens het opwarmen van de motor, b.v. het spruitstuk of zoiets.
Bij mij heb ik duidelijk het gevoel dat de motor dan op 3 cilinders loopt, de sproeiers zouden dan ook de boosdoenders kunnen zijn.
De automatische luchtschuif heb ik ook al eens schoongemaakt en versteld. Geen verschil.
Het lijkt bij mijn golf wel dat het stotter punt iedere keer iets verder op weg is en het alleen bij een dalende trend in de buiten temperatuur gebeurt.
Op het moment dat de temperatuur weer stijgende is wordt het meteen minder.
Ik ben heel benieuwd of dit keer iemand met een echte oplossing komt of een logische analyse van het probleem.
Reply With Quote