View Single Post
Old 22-10-2014, 08:50
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>

Ik heb een tijdje terug toevallig hetzelfde probleem gehad met omkeuren. De motor 1.8T die ik kocht stond daar al een tijd en er was niet meer bekend uit welke auto die kwam.

Daarnaast is bij het startblokkeringsvrij maken (of hoe het ook is gebeurt) alles uit de ECU gereset, dus geen chassisnummer meer of iets dergelijks.

Dus ik dacht: shit, ik heb een probleem.
Toch maar naar het RDW en hopen dat ze er niks van zeiden, maar toch. Ik stond na een tijdje weer buiten met het bericht dat ze bewijs wilden zien waar de motor vandaan kwam

Nu het goede nieuws:

Op je onderblok staat ook een serienummer (op zo'n 1.8T), ik heb even een bonnetje getypt op de computer van een fictief bedrijf, met daarop de motor en daarbij heel duidelijk het motorserienummer vermeld + aankoopbewijs etc.

Naar het RDW en hoppa, na een paar minuten stond ik weer buiten met de 1.8T op kenteken.
Dit alles is amper een maand geleden dus nog vers Als je wil kan ik je de bon doormailen, dan hoef je enkel even het serienummer op de bon aan te passen en uit te printen

Wat betreft die regeling voor wel of niet omkeuren. Daar is het RDW zelf ook heel vaak een beetje wazig over, maar bij mijn weten is die 20% vermogenstoename bij ALLE auto's voor 1998.
Nog een belangrijk weetje, de prijzen voor omkeuren zijn omlaag gegaan dit jaar, je betaald nu nog geen 30 euro. Dus ik zou zeker weten langs het RDW, dan kunnen ze je nooit iets maken bij een controle of eventueel ongeluk wanneer ze een andere motor aantreffen
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote