View Single Post
  #27  
Old 20-10-2014, 00:29
MocroPlay's Avatar
MocroPlay MocroPlay is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 98
Default

Vandaag dan eindelijk maar wel met veel moeite die K24 eraf gekregen.

In eerste instantie was de plan om het uitlaatspruitstuk inclusief met de turbo eraf te krijgen maar ik kon onmogelijk bij 1 moer komen. Dus a change of plans en alleen de turbo van het uitlaatspruitstuk en van de downpipe losschroeven.

Die vier gekartelde bouten waar de K24 mee vastzat aan het spruitstuk waren wel te bereiken met een "kromme" ringsleutel 13 maar met onwijs weinig bewegingsvrijheid en het leek wel een eeuwigheid te duren, de moeren van de downpipe krijgen was veel makkelijker en zo gepiept. Daarna nog de aanzuigbuis en buis/slang van turbo naar inlaat verwijderd. Toen was het de beurt aan de olieaanvoer en retour, aanvoer kreeg ik uiteindelijk los met sleutel 17 maar ook een hoop gepriegel. Olieretourleiding heb ik bij de carterpan losgedraaid met een bahco. Een hoop gepriegel allemaal maar eindelijk die motherf&@%>£ing turbo (met de retourleiding er nog aan) eruit gekregen hoppaaa!!!

Nou die K14 erop, die afdekplaat die boven de hete zijde van de K24 zat moest eraf anders kon de K14 niet op de downpipe, deze kant zit nou dus ook vast. Helaas lukte het niet om die olieaanvoerleiding op de K14 te schroeven maar t was al 23:30 en heb het dus voor nu hierbij gelaten.

Morgen weer verder:
- olieaanvoerleiding
- olieretourleiding
- K14 met de 4 gekartelde bouten bevestigen op uitlaatspruitstuk
- aanzuigbuis
- buis/slang tussen turbo en inlaatspruitstuk

Dan voeg ik ook de gemaakte foto's toe aan deze post.

What a hassle zeg! Ik dacht nog dat is zo gepiept, maar heb nu ruim 6,5 uur op de teller staan. Zal wel de ontbrekende ervaring zijn :p haha
__________________
VW Golf 4 TDI PD130
VW Golf 2 GTD Special (ex)
IDI TurboDiesel Tuning
Reply With Quote