16-10-2014, 19:43
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
|
|
nee, oldtimer met oldtimer verzekering, dan kost men capri 90€.
zet ik die op daily platen, maar ook slechts gebruik voor meetings en zondagsritjes: 90€
zet ik die op daily platen en ga ik er elke dag mee werken: volle pot van de verzekering (maar normaal ook)
binnenkort zal de keuring voor O plaat er ook doorkomen, wat ga je dan doen?
met een O plaat kan je al weinig beperkingen nu, enkel woon werk verkeer mag niet. ook voor bepaalde verbouwingen (zoals verlagen) zijn ze al heel flexibel.
wil je woon-werk verkeer doen, moet je die maar daily keuren. ik rijd ook daily met men golfke. daar heeft men nog nooit vragen gesteld bij mijn velgen/bandenmaat, nog nooit miserie gehad met de uitlaat. wel al miserie met de noodzakelijke dingen: schokdempers slecht (schotels doorgerroest), verlichting niet goed, roestgaten, ...
als er geen abnormaal gebrul onderuit komt, kijken ze meestal niet naar de uitlaat.
men dodge 5.2V8 LPG had een uitlaatdemper zitten van een fiat ducato 2.5D en wat brokken aaneengelaste buizen. einddemper was weg wegens onderbouw gasinstallatie (2 tanken). elk jaar gezaag waarom men uitlaat halfweg de auto stopte, maar na het tonen van de gastanken was het allemaal geen probleem. uitlaat niet gasdicht, goed doorgeroest, tamelijk wat kabaal als je volgas gaat, 8jaar daily gekeurd zo en ge zag van ver dat het zeker geen originele was en al zeker niet de correcte voor die auto
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
|