View Single Post
  #12  
Old 13-10-2014, 17:14
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

eerst gaan meten of je verliesstroom hebt.
massa kabel losmaken en dan de stroom (ampere) meten.

en dan kan je gaan rekenen
10mA lekstroom, dan zou een 44Ah accu na 100dagen half leeg zijn. dat is 3maand en op die tijd loopt een lood accu op zijn eigen al een pak leeg.

50mA wil zeggen dat een 44Ah accu na 18dagen halfleeg is

100mA is na 9dagen leeg

300mA verlies trek je accu op een 3dagen leeg. 300mA op 12V is een goeie 3,6watt. ik zou gokken een 5watt lampje ergens

OF je accu is bijna dood waardoor deze op zichzelf al goed leegloopt na 3dagen. dit kan je testen door je accu af te koppelen, en na 3dagen weer aansluiten en kijken of je kan starten. als de auto niet start is de accu rot. start de auto wel, heb je hoogst waarschijnlijk een lekstroom.

daarna kan je eventueel ook eens gaan nakijken of je laadsysteem wel goed is
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote