06-09-2014, 21:10
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
|
|
je woont op 241km van mijn deur, wordt wat ver om ff langs te komen voor de injectoren te reviseren.
hoe ik meet? ik rij x aantal km en ga dan voltanken. ik tank vol tot de brandstof gelijk met de vulleiding bovenaan blijft staan.
en zo wordt het verbruik berekent.
heb al eens 1035km gereden en toen 35,51liter getankt,
dan eens 1136km gereden met 39,01liter,
1198km met 41,48liter,
1293km met 44,97liter,
het absolute record van 1402km gereden met 49,21liter
en toen ik dit topic opende haalde ik de 1000km niet eens meer
860km met 44,10liter,
922km met 49,11liter,
876km met 48,12liter,
940km met 48,94liter,
956km met 48,70liter,
946km met 49,73liter.
het motorblok is nu vetvrij gemaakt, als ik 20km ga rijden en dan naar de motor kijk, staat er vloeibare diesel in de schroefdraad van die ene injector, in het gat waar de injector inzit, staat ook wat diesel, het motoblok ziet vettig alsof er net een hoop water over gegoten werd en net boven de oliefilter zit er een inham in het motorblok en daar staat ongeveer 3-5mm diesel in dan (daarna loopt dat inhammetje over).
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
|