25-08-2014, 13:57
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,364
|
|
persoonlijk zou ik vandaag de dag niet gaan rotzooien aan een DX blok...
ik spreek enkel uit ervaring wat ik heb uit de jaren '90..
ik heb toen op het punt gestaan om er maar gelijk een KR in te gooien..dit is (nu)een ombouw van niks..
bijkomend rottigheidje was dat je toen 2500 gulden betaalde voor een blok..en nog eens 1000 gulden voor een Scirroco spaghettiespruitstuk ...
en dan nog een ditje en datje erbij...
mijn maat reed toen een 86er Golf 2 16v en die kon ik met mijn standaard DX als we op 3500 toeren schakelden gewoon bijblijven..daarboven was het anders..veel anders..
ik heb toen samen met John (vK)..besloten om mijn DX toen stapsgewijs aan te pakken
blok is toen naar hem gegaan in '97 en beetje bij beetje heb ik toen betaald om er een 1,9 van te boren
kop max bewerkt..grotere kleppen..KS zuigers met uitgewogen drijfstangen (lel van een compressie) ,16v oliepomp..afgedraaid vliegwiel ...aangepast inlaatspruitstuk met 5 cylinder gasklep..ditto warmdraairegelaar..alles Supersprint +spruitstuk..276 Schrick stok
en dan ben ik zeker nog dingen vergeten.. dit gaf alles bij elkaar iets van 145-150 Pk
en merkbaar meer koppel..kosten waren toen iets van (en dan weet ik dat ik gematst ben ,omdat heel ons clubje er kwam/kocht) 6000 guldens..
aangezien je nu voor pak hem beet 3000€ een conversie kunt realiseren naar een ABF of KR of misschien een G60...zou ik het nu wel anders doen ..
alhoewel een DX op injectie in die staat voor mij toen wel lachen was hoor..en betrouwbaar..
ik reed er mee naar de buurtsuper of naar het Gardameer..interreseerde me niks..ik hoefde niet bang te zijn dat de intercooler scheurde ofdat mijn Ecu dacht dat hij ineens PacMan was ofzo..
gewoon regulier onderhoud ,goede Castrol erin ,goede benzine ,netjes warm rijden ...en af en toe GSitjes pesten ...that was it..
moet wel zeggen dat voorbij de 4000 toeren heel de hel losbrak toen..0 tot 100 in een seconde of 7 en een top rond de 200..
en het kreng reed bij normaal gebruik gewoon hetzelfde als origineel..niks verzuipen nadieselen of slecht starten..
het blijft uiteindelijk je eigen keuze en portemonnee ...en het moment wanneer de kap open gaat...
|