25-08-2014, 12:46
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
|
|
Quote:
Originally Posted by heinz74
daar zit wel wat in..ja er zijn ook van die 'monteurs' die aan de co schroef liggen te draaien zonder een viergastester ...
kan ook een wereld van verschil zijn ...ontsteking goed afstellen met een ouderwetse stroboscoop etc..en niet op gehoor
goede bougiekabels met ditto bougies erbij..zorgen dat er goede verstuivers inzitten en niet lekken ..dat je nergens maar dan ook nergens een vacuumlek hebt (heel belangrijk)
en wees heus niet bang om wanneer warm hem eens een keer goed op zijn flikker te geven...een DX kun je zowat uit een vliegtuig gooien ,daarna terug in een auto hangen en gewoon nog 2 ton opstampen ...
als hij wel eens olie pakt zijn het meestal de klepsteelrubbers die hard geworden zijn ...
blokken hebben ook de neiging om beter aan het gas te hangen als er meer dan gemiddeld veel kilometers opstaan..
ik heb er een gehad met 3+ ton erop..eerste motor en koppakking ,de kas helemaal rot, en die trok harder en liep harder dan mijn 'nette' 83er met 125.000 erop ...en ja dat was wel een 'echte' onverprutste..
|
dan heb ik nog een heel eind te gaan... aangezien hij maar 38k gelopen heeft.
bougies enz. komt wel goed heb er nu beru bougies inzitten met 3 ontstekingpuntjes (ben de naam vergeten van de soort bougies ) ipv 2.
maar hoe kan ik erachter komen ofdat ik een vacuĆ¼m lek heb dan?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)
'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
|