25-08-2014, 08:47
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Vraag computer 9A ombouw
Hallo,
Al geruime tijd ben ik op zoek naar meer info ivm mijn volgende project.
Ik heb nl een golf 1 waar ik een 2.0 16v 9A motor in wil bouwen, maar voordat ik begin wil ik alle onderdelen in huis hebben.
Voor de zekerheid heb ik bijna alle delen van de sloopauto (MK 2 golf) die met de motor te maken hebben er af gesloopt, zoals kabelboom, computer, tank, brandstofpomp, enz.
Voordat we de auto gingen slopen heeft de 9A motor gelopen, maar die liep niet goed stationair, daarom wil ik op een ander, betrouwbaarder, systeem overstappen.
Van diverse mensen heb ik te horen gekregen dat de motor goed zou kunnen draaien op digifant, maar als ik ga zoeken op bv marktplaats staan er nummers op de computers waar ik weinig mee kan.
Dus de vraag: Kan iemand aangeven welke computer ik nodig heb en wat er bv voor ontsteking op moet komen?
Verdere info: Ik heb het inlaat-traject van een ibiza cupra (gelijk aan ABF), spaghetti spruitstuk voor 9A motor in MK1.
Tekst op MK2 computer: Bosch 0 261 200 858
In de toekomst wil ik wel het e.e.a. aan de motor kietelen, bv andere nokkenassen, maar ik wil eerst dat alles netjes ingebouwd is en loopt.
Alvast bedankt voor de info!
Gr. Cees
|