Quote:
Originally Posted by roka
@Wilco, wie heeft de software gedaan van die RS3?
Als de software te agressief is en de bak software is niet aangepast dan gaat hij wel slippen. Ook als je veel bij lage toeren op het gas gaat en dus veel koppel bij lage toeren draait dan vraag je misschien ook eerder om problemen.
Ben ook benieuwd naar jou set-up klinkt veel belovend!
Ben je niet bang dat het weer een te groot project word. Misschien beter eerst standaard motor met DSG bak proberen dit is natuurlijk stukken makelijker en snel klaar. Dan volgende winter motor eruit en ombouwen, anders word het misschien weer een lang slepend project...Ik spreek uit ervaring wat dat betreft.
|
Ik heb de Sequentiele bak destijds speciaal laten bouwen voor de Seat Leon alvorens mijn gezondheidsproblemen begonnen.
Deze set kost normaal gesproken 16.000Euro, maar ik heb wat korting gehad omdat we er 3 tegelijk hebben klaar gemaakt.
Als ik hem verkoop, zal ik er nooit weer 1 kunnen betalen denk ik, plus dat deze 800NM aan kan en maar 43KG weegt.
Ook heb ik hier hele goede herinneringen aan, want we zijn deze zelf op wezen halen in Tsjechiƫ wat een heel gezellig weekeinde was om maar 1 voorbeeld te noemen.
We waren al heel erg ver met het ontwikkelen van een speciaal inlaatspruitstuk (Throttle bodies) met een dubbele rij injectoren enz.
Ik zet dit door omdat er al heel veel werk in zit waar kameraden mij mee hebben geholpen en ik niet wil dat dit allemaal voor niks is geweest.
Ik bespaar ook weer veel werk omdat er ook al heel veel klaar is zoals de padalbox enz.
Ik bevind mij op bekend terrein en dat scheelt heel veel natuurlijk
De motor zal ik eerst op de motor-proefstand laten draaien bij v.Kronenburg en ik ben dealer van hun producten waardoor het allemaal veel toegankelijker is voor mij.
De compressie vind ik erg moeilijk om te bepalen omdat ik zelf van de oude stempel ben en altijd gewent ben om naar lager te gaan terwijl alles tegenwoordig juist hoger word gebruikt.
Ik nijg de 8,5:1 te willen gebruiken, maar ik denk dat er straks de zuigers in komen voor een compressieverhouding van 9,25:1 maar daar moet ik nog even voor overleggen met v.Kronenburg.
Ik ben net even naar de werkplaats gelopen en tot mijn grote verbazing zitter er de originele TTRS injectoren in met het nummer: 2 07K 031 F
De turbo etc is de Loba LB500 etc en het vermogen zit nu op 501pk met 630NM met de software van Klasen-Motors.
De hogedrukpomp is ook van Loba en ik snap niet waarom zij de injectoren niet hebben vervangen, tenzij er geen grotere zijn natuurlijk
Audi heeft al eens een paar concept-cars gebouwd, waarvan het mij opviel dat zij de afdekkap zo ver hebben aangepast dat het inlaatspruitstuk niet meer zichtbaar is.
Steeds als ik er onder wilde kijken kwam die beste Audi-man naar mij toe lopen. Ben er later weer heen gegaan en het was voor mij duidelijk dat deze er een extra rij normale injectoren bij in heeft zitten net als de nieuwere FSI motoren
Als er een opvolger komt van de RS-Motor zal hij er een extra rij injectoren bij in hebben, maar waarschijnlijk is het over voor deze motor ben ik bang voor en komt er geen opvolger meer.
Wij hebben hier toen ook wat voor gemaakt en het is goed te doen om deze appart aan te sturen: