24-08-2014, 13:51
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,364
|
|
daar zit wel wat in..ja er zijn ook van die 'monteurs' die aan de co schroef liggen te draaien zonder een viergastester ...
kan ook een wereld van verschil zijn ...ontsteking goed afstellen met een ouderwetse stroboscoop etc..en niet op gehoor
goede bougiekabels met ditto bougies erbij..zorgen dat er goede verstuivers inzitten en niet lekken ..dat je nergens maar dan ook nergens een vacuumlek hebt (heel belangrijk)
en wees heus niet bang om wanneer warm hem eens een keer goed op zijn flikker te geven...een DX kun je zowat uit een vliegtuig gooien ,daarna terug in een auto hangen en gewoon nog 2 ton opstampen ...
als hij wel eens olie pakt zijn het meestal de klepsteelrubbers die hard geworden zijn ...
blokken hebben ook de neiging om beter aan het gas te hangen als er meer dan gemiddeld veel kilometers opstaan..
ik heb er een gehad met 3+ ton erop..eerste motor en koppakking ,de kas helemaal rot, en die trok harder en liep harder dan mijn 'nette' 83er met 125.000 erop ...en ja dat was wel een 'echte' onverprutste..
|