View Single Post
  #2  
Old 23-08-2014, 20:08
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
weet er iemand of er iets te tunen valt aan een k-jectronic?

ik zit te twijfelen of ik webers of injectie op mijn golf zet, maar ik vroeg me af of er nog iets met injectoren o.i.d. valt te veranderen. ik heb nul ervaring met k-jectronic en was benieuwd of hier misschien meer vermogen uit te halen is...

of beter gezegd... eigenlijk vraag ik me af wat er verder nog te tunen valt aan een dx blok, behalve carbs of injectie, andere nokkenas, klepveren etc.

net als een afgedraaid vliegwiel bijv. maar heb geen flauw idee of dit ook maar een klein beetje nut heeft bij een standaard motor, als hij er alleen maar onrustiger van gaat lopen helpt het ook weinig..



Ik heb mijn 1.6 gti EG blok laten tunen met zuigers die meer compressie geven (Woeschner), bewerkte cilinderkop dmv het flowen van de in en uitlaatpoorten, grotere in en uitlaatkleppen(heb ik niet gedaan), geflowde inlaatspruitstuk met gasklep van een Audi 100 5E (doorsnede is aanmerkelijk groter), scherpere 276 graden Cat Cams nokkenas, Greenstuff luchtfilter(K&N kan ook) en een spagettiespruitstuk met een 58 mm uitlaatsysteem. Ook heb ik een paar extra ronde gaten in de luchtfilterbak geboord zodat er makkelijker lucht aangezogen kan worden. Ik hoop op 140 Pk uit te komen maar het kan ook tegenvallen en 130 zijn.
Reply With Quote