Thread: Golf R-RS
View Single Post
  #130  
Old 18-08-2014, 18:49
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by roka
Voor 1000,- euro kan ik mijn turbo laten ombouwen op "Loba"specs, grote injectore en HD pomp heb ik al dus dit valt nog wel mee.

Of ik bouw zelf een set dit kost wel wat meer maar dan kan ik wel echt 500 pk halen en niet 480 piek vermogen wat de Loba doet.

Het word wel gewoon weer een daily driver en geen sprint/ show auto dus respons en betrouwbaarheid staan hoog in het vaandel.

500/600 pk klinkt allemaal prachtig maar 430 pk en 630 nm in een behoorlijk goed uitgeballanceerde auto is al lastig bij te houden voor 99 % van de straat auto's.
Een brede motor met een goed respons, 4x4, 7 traps dsg word lastig te volgen voor menig auto op de meeste wegen. Ja met 600 pk op een rechte weg, snelweg, zul je het afleggen natuurlijk maar als alrounder is het wel aardig goed zo dacht ik...
En dan ook nog betrouwbaar is mij veel waard.
Eerst maar eens naar de RDW en laten taxeren en dan genieten


De Loba van mij heeft 501pk met 630NM en is volgens mij zelfs bij JD geschreven, maar ik heb ook een map van Klasen motors, dus twijfel over welke er nu in mijn computer zit.
Ik probeerde uit te leggen dat wat jij nu hebt, al heel erg veel is terwijl andere reageren alsof 500pk niks meer voorstelt.

Loba-specs is geen Loba natuurlijk

Ik heb voor 9500 Euro aan rekeningen gezien van de klant om de 500pk te kunnen halen. Dus voor een particulier en als voorbeeld dat het allemaal niet even zomaar iets is

De man waarvan ik de motor met deze Loba-set van heb gekocht heeft nu een nieuwe motor met andere zuigers, Drijfstangen, custom uitlaatspruitstuk enz enz en zou goed zijn voor 700pk. Nu achteraf komen ze niet over de 600pk heen door brandstof problemen. Hij spoelt veel te laat op, heeft veel te veel geld gekost en deze man heeft nu veel spijt dat hij hier aan begonnen is. De Handbak is inmiddels ook al stuk geweest enz.

Ik zou zeggen dat je het erg goed doet op deze manier en verder dan de 500pk zou ik niet eens adviseren.

Ik heb voor mijzelf besloten om het FSI er af te halen en over te gaan op het KMS Systeem. Ook de DSG gaat Ebay weer op en ik houd mijn Sequentiele 6-bak.
Er kleven simpelweg te veel nadelen aan voor mij om dit te gebruiken voor sportdoeleinden.

Voor straatgebruik is het super zoals je hem nu hebt gebouwd en is nu zoals VW het eigenlijk had moeten leveren
Reply With Quote