View Single Post
Old 04-08-2014, 17:37
Marios Marios is offline
Forum Newbee

Default Voor iedereen die in België een wagen van voor 95 legaal wilt verlagen

Beste forumvrienden,

Voor iedereen in België die eraan denkt zijn wagen te verlagen volgens de regels, met een schroefset met de wettelijke papieren, zoals ik, volgend advies:

Ik had eerst verschillende keuringstations en instanties aangeschreven aan welke voorwaarden ik moest voldoen. Altijd hetzelfde antwoord:
1. Schroefset met validatieverslag (goca attest)
2. Laten monteren door erkend montagecentrum (montageverslag)
3. Keuring voor verlaging (geometriekeuring, keuring na ongeval)

Allemaal gedaan, vandaag mocht ik niet eens op de keuring binnen; goca-attest niet in orde want typenummer komt niet overeen met origineel gelijkvormigheidscertificaat uit 91. Onmiddelijk Eibach gecontacteerd, waar ze mij verzekeren dat ik het (enige) juiste goca-attest, maar probleem is dat er geen EG nummer op mijn origineel gelijkvormigheidscertificaat staat.

Volkswagen zelf gecontacteerd, daar kunnen ze enkel terug datzelfde groene kaartje leveren, een COC met EG nummers (wagens die van hetzelfde type zijn, en waarvoor het meegeleverde goca-attest zou moeten gelden) is enkel mogeijk voor wagens na 1995.

Resultaat: nutteloze investering in veel duurdere schroefset met papieren, en toch maar terug de originele veren monteren om op de gewone keuring erdoor te raken (wsk zonder enige opmerking zoals vorige keer), om daarna de schroefset er terug onder te gooien en gerust te zijn voor weer een jaar...

België en zijn regelgeving...
Reply With Quote