View Single Post
  #7  
Old 04-08-2014, 10:24
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,994
Default

Quote:
Originally Posted by Bengie
@ar1g3
De motor maakt, nu ik de uitlaat heb gelast, niet meer kabaal dan een 'normale' diesel . Daarnaast loopt de motor echt als een zonnetje, geen witte/blauwe rook uit te uitlaat, pas als ik de motor echt ver doortrek komt er pas zwarte rook uit de uitlaat.

@casss
Toen ik op vakantie ging wist ik nog niet dat er een scheur op die plek van de uitlaat zat. De motor was gewoon aardig luid en er zit een open luchtfilter op, ik dacht dat dit zo hoorde. Aangezien de auto nogal volgepakt was heeft de uitlaat een aantal keren de grond geraakt bij een drempel, hierdoor is het kleine scheurtje dat er dus al zat groter geworden en kwam ik er na het lassen pas achter dat er altijd al een scheur in de uitlaat gezeten moet hebben omdat de motor ineens een stuk stiller was.

Omdat de kabelbomen niet zijn samengevoegd heb ik geen wil contactblokje in mijn contactslot. Ik weet niet waar deze nu wel zit of hoe deze eventueel omzeilt is.

Ik heb nog niet gekeken naar mijn brandstofpomp of nokkenastandwiel, dit omdat ik het idee heb dat het niet anders dan de elektronica kan zijn. Hij start niet én heeft weinig vermogen en hij start wel als het originele elektrische systeem 'omzeilt' wordt. Ik vermoed dat de computer het niet doet door wat voor reden dan ook en deze de diesel e.d. dus niet kan regelen in de motor waardoor de motor niet start en geen vermogen heeft.

Maar hoe kan ik controleren of de dieselpomp of nokkenastandwiel verlopen is?


De motor zat overigens eerst in de golf 1 van een vriend van mij (hij heeft de motor er niet ingezet), hij heeft zonder problemen ook duizenden kilometers gereden.

Verder kan ik prima 130/140 rijden op deze manier, de motor heeft nu echter het vermogen van de 1.6 diesel die ik hiervoor in de Jetta had zitten.

Nokkenastandwiel controleer je zo: boven op versnellingsbak plastic plug eruit halen zodat je het vliegwiel ziet, zit een klein puntje in de rand van het gat, op vliegwiel zit ook een markering, die moeten overeen komen. dit is TDC voor cilinder 1 op de krukas. Dan kleppendeksel eraf en in de nokkenas zit een groef aan het uiteinde, deze moet parallel staan met het blok. Beste manier om dit te controleren is met een speciale tool, of een dikke meetlat of iets gelijkaardigs van 3mm dik, dat past in de gleuf. Past het niet perfect krukas beetje verdraaien tot het goed zit. Zie je hier een grote afwijking dan zou ik dat eerst goed zetten voor in de elektriek de zoeken. Is gewoon een kwestie van de centrale bout van het tandwiel los te doen, de krukas terug naar #1 TDC te draaien terwijl de nokkenas geblokkeerd is op #1 TDC. Dan komt dat weer overeen en dan die bout vastzetten.

Voor de pomp kan ik je niet helpen, weet niet hoe het zit bij die TDI'tjes, dacht dat de timing daar lichtjes bijgestuurd werd door de computer en je de pomp niet zo perfect moet instellen als bij een oude IDI diesel.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote