Zo eindelijk weer wat te melden.
Omdat ik wat problemen had met mijn golf R dsg bak waaronder een slippende koppeling, ondanks clutch upgrade, en een trillende koppeling of vliegwiel had ik besloten om ook de vesnellingsbak van een TTRS/RS3 te gaan gebruiken een 7 traps S-tronic (dsg) dus
Maar omdat deze redelijk zeldzaam zijn net zoals de motoren heb ik er een aantal kilometers voor moeten rijden...1996 km om precies te zijn haha.
De bak stond te koop in Polen en had slechts 13000km gedraaid dit was aantoonbaar want alles stond nog daar incl auto en het was een bak met aandrijfassen, vliegwiel en startmotor lekker compleet dus.
Dus na wat denkwerk en wat onderhandelen heb ik toch maar besloten om in de auto te springen om de bak op te gaan halen, ROADTRIP!!!
Samen met mijn zwager zijn we s 'nachts om 1 uur gaan rijden en kwamen we om 11 uur aan in polen, wat een wegen hebben ze daar ongelofelijk slecht! echt niet normaal met een verlaagde auto rij je daar alles kapot, gelukkig had mijn zwager voorgesteld om met zijn golf 6 te gaan welke bijna standaard rij hoogte heeft en op 17" staat met normale banden waardoor het nog redelijk te doen was daar op de weg.
We hebben 100 kilometer op een soort van gravel/asfalt/zandweg gereden dit was de hoofdweg naar het dorpje waar we moesten zijn hier reden dus ook vrachtwagens en paard met wagen op!
Ik was nog even bang dat het een intenet oplichter was maar eenmaal daar aangekomen zagen we dat het eerlijke handelaren waren want als bazen van dit bedrijf (25 jaar oud ongeveer)rij je op zijn minst in een RS6,RS5 en nog wat van dit soort bolides...
Hahaha we hebben wel gelachen alle clichés kloppen ook gewoon, maar ze waren wel vriendelijk en alles lag netjes klaar voor transport.
Alles ingeladen en weer hobbelend/stuiterend richting Nederland gereden waar we rond 22.30 uur weer thuis aankwamen.
Dus nu de golf maar weer uit elkaar gaan trekken en eens gaan kijken of we alles weer passend en werkend kunnen krijgen, word vervolgd...