Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t
Leuke reacties!
Heb die leergang even opgezocht.
Ter voorkoming dat de brandstofpomp aangestuurd wordt bij een warme motor als je een brandstofdruk hebt van minder dan 1,2 bar.
Logisch, een hete motor die afslaat omdat er lekkage is het brandstofsysteem koel je niet met brandstof. Slecht idee zeg maar
@DIY, als je toch bezig bent met je brandstofsysteem laat dan direct je injectoren reinigen en controleren!
Ik weet niet wat jouw plannen zijn maar de groene standaard injectoren kunnen tot max 230pk op de standaard brandstofdruk. Verhogen van de brandstofdruk is niet de manier, hooguit 5% winst. Met het risico dat de injector door de hoge druk niet meer correct kan openen en sluiten, met alle gevolgen van dien.
|
Bedankt voor al je tips en advies. Mijn plannen zijn: de wagen dit jaar: bedrijfsklaar maken, terug op openbare weg maw. En liefst ook wat bedrijfszekerder. Ik mik op dit moment niet op de perfomance, wel op de bedrijfszekerheid. Ik heb alle sensoren en onderdelelen die aan vervanging zijn besteld en gisteren aangekeregen (mijn vaste onderdelelenleverncier is op vakantie, heb online moeten bestellen. Ipv sensor per sensor gelijk bijna alles besteld. Met elke systeem lijkt er toch wel wat mis. Maar ik maak er een "nieuwe van.
Vandaag de fuel pressure regulator, boegiekabels boegies, roter vervangen, en goed nieuw: start vanaf de eerste "krank".
Valt me op dat de vorige eigenaars (4 autohandelaren trouwens) niet erg 'lief zijn voor dit stuk autogeschiedenis.
Tot hiertoe geïdentificeerde en verholpen:
-batterij: volledig dood. Vervangen.
-Alternator: draaide nog maar enorm stroef en wat een herrie. Lagers van de as waren niet goed meer = gelijk een nieuwe gemonteerd.
-rotor delco: helemaal ingebrand, weggerot.
-boegiekabels: mantel brokkelt af, maakt sluiting met het blok = vervangen.
- fuel pressure regulator: was net bestaande meer! volgens mij was ie gewoon hol; geen membraan meer. Benzine werd gewoon in de vacuumleiding getrokken. = Vervangen.
-Gat in de flexibele benzine leiding van de vaste benzineleiding naar de benzinedrukregelaar, pal boven de uitlaatcollector, gedicht met electrische tape
= vervangen
- onstekingboegies: van de 4 stuks, 2 verschillende merken en zelfs types. 2 van de 4 waren de annodes gewoon flinterdun, zo goed als weg. = vervangen door hoge kwaliteit boegies met dezelfde merk/code
- g lader: bleek in vrij goede conditie. Had RS bewerking ondergaan, dichtinglijsten waren volledig weggesleten. Verder in goede staat = gereviseerd, alle lagers en dichtingen, riempe + gelijk ook kleine polie ( 68 mm erop)
- startmotor: is nieuw. Vervangen omdat ie slecht starte. Benzinedrukregelaar was de oorzaak, niet de startmotor, maja is dus ook nieuw.
-Waterpomp: heb ik vervangen door een nieuwe, versterkte met grotere schoepenwiel. De oude ging heeeeeeeeeeeel stroef. Zo goed als vastgelopen.
- Alle riemen waren rot, haarscheurtjes = vervangen.
Wat er nu op de korte planning staat:
-bakolie nakijken / vervangen
- 4wiel transmissie? Kan ik daar eventueel ook een oliewissel uitvoeren?
- koplampen: krijgen geen stroom?!? er loopt een gekke contstructie die stroom aftak van de ene naar de andere lamp = ga ik uitzoeken; dat MOET professioneler kunnen.
Ik heb m'n zomerverlof, en geen vrouw in huis. Sleutelen wat, moet je anders