View Single Post
  #7  
Old 18-07-2014, 20:52
4Prez 4Prez is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 71
Default

Quote:
Originally Posted by casss
Eerst een stukje rijden, tot de auto normaal op temperatuur zou zijn. 5 minuutjes ofzo.
stap 1: temperatuur van koelwater meten. Denk dat vrijwel elke garage zo'n meter heeft liggen.
stap 2a: is je koelwater wel op temperatuur, maar geeft je meter verkeerd aan, dan is de sensor niet de juiste/geschikte, of de aansluiting van je sensor naar massa heeft te veel weerstand. Is de motor/bak goed aan de massa verbonden na ombouw?
stap 2b: is je koelwater niet op temperatuur, en klopt hij met de waarde die de meter in de auto aangeeft, dan komt de motor zelf niet op temperatuur en is er iets mis in het motorcompartiment. Koelleidingen verkeerd aangesloten? Te grote radiateur icm verkeerde thermostaat?


Nou lekker amateuristisch bezig geweest met de vleestemperatuurmeter van de slager . Maar goed, het werkt volgens mij wel want na rijden gaat hij naar ongeveer 85 graden
Op mijn tellerbak geeft de hij dan op ongeveer een kwart aan (iets er over heen).

Volgens mij heb ik wel de juiste sensor er in zitten. Wat betreft de massa. Hoe weet ik of dat goed zit aangesloten? Echt alles werkt goed voor de rest accu laadt netjes bij, spanning is goed.

Ik zou hier mee kunnen leven wetende dat een kwart op de meter ongeveer 90graden is, maar ik heb het liever goed.
Reply With Quote