zo, afgelopen dagen flink aan de slag geweest
ik snap nu waarom het in elkaar zetten van velgen zoveel tijd en geld kost, alle respect voor degene die dit heel de dag staan te doen
want manman wat een ongelofelijk kl*te werk zeg..
zondag eerst begonnen met de randen netjes te maken met een mooi tolletje van 3M alle rommel en corrosie van achterkant en het pasvlak van de randen afgehaald. ging redelijk makkelijk behalve dat het gewoon veel werk was.'
daarna eergisteren begonnen met de 4 velgbedden, hier heb ik ook op het pasvlak waar de rand op gemonteerd word de coating verwijdert, omdat ik anders de coating samenpers waardoor de velg zomaar zou kunnen gaan lekken, ook het gedeelte gedaan dat op de wielnaaf komt:
gisteren de randen geschuurd. eerst met 800 alle krasjes en oneffenheden weggeschuurd, daarna met 1000, 1200 waterproef en scotchbrite, echt niet normaal hoe lang je daar mee bezig bent als je het goed wilt doen. en werkelijk alles zat onder tot de schutting aan toe, maarja je moet er wat voor over hebben toch?
vandaag de randen gepolijst, ook de 1J randen nog maar een keer voor de zekerheid, en het resultaat valt me toch absoluut niet tegen voor een boormachine in de bankschroef
eerst gewoon grof en daarna fijn, daarna 4600 polijstpoets, daarna 12000 welke normaal voor de lak van de auto worden gebruikt maar dit ging ook goed.
uiteindelijk dus een fantastisch resultaat, nu hef ik alleen nog maar te wachten op de boutjes en de kit, daarna kan ik ze in elkaar zetten, overigens zijn de bandjes ook binnen, Vredestein sporttrac 5 175/50R15 75H
en nog even wat sfeerfototjes
grtz wessel