Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Mooi pakketje zo
Beetje een lastige motor om netjes in te bouwen voor wat de steunen enz betreft, maar met genoeg geduld lukt alles.
Ik heb deze al eens in een mk2 gebouwd en is een super mooie motor en met veel potentie.
IE heeft tegenwoordig een mooi inlaatspruitstuk en andere delen om dit alles netjes voor elkaar te krijgen.
Ik vind het alleen jammer vd de lelijke kleppendeksel. Er zijn andere te koop die CNC gefreest zijn en heb ik ook liggen, maar dan ben je het mooie onluchtingsysteem weer kwijt.
Andere nokkenassen en een mooi uitlaatspruitstuk is er nog niet voor te koop, dus je zal er nog best wel even mee zoet zijn.
Verder zit je nog met het snelheidsignaal, maar dat is wel op te lossen aangezien je al een digitaal cockpit hebt.
Verder ben ik benieuwd of je het nieuwe of het oude type 5-Cilinder hebt, want de oude heeft een dunnere distributieketting die nogal eens problemen geeft door dat deze oprekt.
Voor het ombouwen naar turbo zal je er ook andere uitlaatkleppen in moeten zetten omdat de originele daar niet voor geschikt zijn. Ook de diameter hier van is kleinen dan in bv de TTRS of de TFSI-motor.
Ik ga deze zeker volgen en ben benieuwd wat je er van gaat maken
|
Beste DutchBuild,
alvast bedankt voor je info,
het is de nieuwere versie motor, eind 2013.
zo ver ik weet moet er niets veranderd worden aan de uitlaatkleppen,
omdat het max turbodruk niet boven de 0.9 bar zal pieken. goed voor max 450pk. (met de precision 5858 turbo)
ik haal dit ook maar van mijn bronnen, en van kennissen die er mee rondbollen in de usa. dus hopelijk klopt de info he.
maar natuurlijk al jouw weet is welkom !
wat de digifiz betreft, ik had deze graag behouden, maar weet nog niet of dit mogelijk is....
idd, het kleppendeksel is minder mooi met die bult erop he haha
uitlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, intercooler, cardan, radiator en uitlaat word custom gemaakt..
hopelijk komt alles een beetje goed :-)