[EDIT]
Beginners foutje, moet natuurlijk in het "Golf en Jetta MK 2" forum.
[/EDIT]
Goede middag,
sinds deze week ben ik de trotse eigenaar van een Golf 1.3 CL uit 1986.
De auto heeft even stil gestaan en liep heel onregelmatig. Na het vervangen van de luchtslangetjes was dit probleem verholpen.
Tijdens de eerste echte rit kwam er ineens dikke, witte rook uit de uitlaat. Bij het stoplicht vervolgens ook vanonder de motorkap. Snel aan de kant gezet en wat bleek, de koelvloeistof in het reservoir was aan de kook. Dit veroorzaakte dan ook de witte rook onder de motorkap. Na dat de motor was afgekoeld de laatste km rustig naar huis gereden. Eenmaal thuis was het koelvloeistof reservoir compleet leeg gekookt.
Vervolgens de luchtfilter opengemaakt en ja hoor, een dikke melkachtige prut. Ook de kleppendeksel zat vol met deze prut.
Nou ben ik bang dat mijn koppakking de geest heeft gegeven. Nou viel me wel op dat de ventilator geen een keer is aangesprongen terwijl de motor toch vrij warm was.
Kan een kapotte thermostaat de oorzaak van dit alles zijn, of is een kapotte koppakking toch echt de enige mogelijke aanleiding voor deze prut?
Helaas is de geschiedenis van deze auto niet compleet, dus ik heb geen idee of de koppakking recentelijk is vervangen.
Het was de bedoeling dat het een hobby project zou worden, dus waar mogelijk wil ik het graag zelf doen.
Alvast bedankt!