van een auto die al heel lang heeft stil gestaan en met zo weinig kilimeters op de klok zou je verwachten dat je een bijna nieuwe auto hebt en er lekker mee kan gaan rijden.
Wat de mensen meestal vergeten is dat al het vet in de wiellagers, homokyneten oud geworden is. ook de keerringen hebben lang droog gestaan enz.
Op het moment dat je er lekker mee gaat rijden lijkt alles perfect, maar na een paar maanden, of eerder zelfs zal je er achter komen dat de delen zoals de wiellagers inneens snel stuk zijn.
Ik zou dan ook adviseren om de homokyneethoesen los te halen en het oude vet zo veel mogenlijk vervengen voor nieuw zodat de homokyneten weer lang mee kunnen.
Zo zal je al vanalles na kunnen lopen om zo de snele slijtage tegen te gaan door het oude vet enz.
Dit geld ook voor het was of ML wat in de kokerbalken zit enz. Ik zou alles eerst weer netjes in het was laten spuiten zodat het dan ook een nieuwe auto mag blijven ipv dat hij erg snel ouder zal worden bij het gebruiken na een lange tijd.
Ik heb zelf een T4-bus die ook een aantal jaar heeft stil gestaan in de opslag. Ik ben er gewoon mee gaan rijden, maar na een half jaar kon ik alles vervangen zoals de homokyneten, alle fuseekogels, revisiebak, nieuwe koppeling, krukaskeeringen, waterpomp en alle riemen enz.
Erg stoer dat je zo'n mooie auto gevonden heb. Ik zou advisereen om er alleen mee te gaan rijden met mooi weer en de plezierriten om de auto zo lang mogelijk goed te houden.
Er niet mee rijden zou zonde zijn, want daar is hij uiteindelijk toch voor gemaakt