30-06-2014, 20:30
|
|
5 Cylinder Turbo Donateur
|
|
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
|
|
Maat van me heeft een rijschool en is van T4 2.5TDI (geen problemen) naar een T5 1.9TDI gegaan, naast het hogere verbruik enorm veel langzamer en veel meer schakelen door het lagere koppel. Hij wou weer een 5 cilinder en ik heb hem oa door de ervaring van Gerben ( de Pul ) die in de motorrevisie werkt het afgeraden een T5 2.5 TDI te bestellen, dit door uitslaande verstuivers, vretende nokkenassen en noem maar op wat er scheef kan zo'n 5 cilinder pompverstuiver motor. Dit beeld wordt bevestigd door de recencies op diverse websites; er zijn er die bij 100dkm brokken hebben, er zijn er bij die bij 250dkm pas ploffen, maar ploffen doen ze uiteindelijk. Hij heeft gewacht op de 2.0 CR TTDI, de common rail motor met 2 turbo's, tot nu toe ( 50dkm ) probleemloos! Inclusief de DSG, wordt regelmatig aanhangerles mee gedaan, meestal achtervolginsauto voor de motoren. Hij is tevreden so far
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|