![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
29-06-2014, 23:31
|
![Gijs's Avatar](image.php?s=ae6a1c56aab40cacf02c68ea037d2e44&u=2132&dateline=1381742776) |
Volksforum Crew - Gijsmans
|
|
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
|
|
Of een "EW" motor hydro stoters heeft vraag ik me af..
Bij een DX heb ik dat ooit gedaan. Eerst opmeten wat de speling is, dan met speciaal gereedschap de stelplaatjes er tussenuit halen. Aflezen wat er tussen zit/zat (staat op het plaatje, of opmeten). Verder is het dan een kwestie van rekenen en de juiste plaatjes terug plaatsen.
Misschien dat je de distributieriem ook moet vervangen, dan kan je de nokkenas (na het opmeten van de speling) ook even loshalen en alle nieuwe plaatjes erin leggen. Dan is er geen speciaal gereedschap nodig, buiten een voelermaat om dan, maar dat is niet echt speciaal ![Wink](http://volksforum.com/forum/images/smilies/wink.gif)
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
|