Thread: Tellerunit
View Single Post
  #49  
Old 25-06-2014, 19:32
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

bedrijfsrem zijn de 4wielen hé voorrem en achterrem en die gaan beide afzonderlijk de remtestbank in.
-eerst testen ze de voorremmen, dan rijden ze iets voorruit.
-dan testen ze de achterremmen, hier zal jij afwijking hebben gehad, dat is afkeur
-als laatste testen ze gelijk de handrem. dit is dezelfde remblokken in de achterrem. als je bedrijfsrem het niet goed doet, zal de handrem hetzelfde doen hoor.
bedrijfsrem is gewoon je normale remmen, en het kan zijn dat je bedrijfsrem achteraan verschilt. heeft niks met de blokken en schijven te maken die voorraan zitten.

ze zullen wel ergens een krokant puntje hebben gevonden in je dorpel. of daar nu bitumen over zitten of niet, dat roest van binnen uit naar buiten toe. als de buitenplaat krokant aanvoelt, is ze al een tijdje doorgeroest.

de mijne was vorig jaar 2keer afgekeurd. eerst afkeur op men schokdempers achteraan. de rechtse ging niet. ik naar huis, rechtse demper eruit en zie dat de schotel doorgeroest was. ik vervang de schotel en rij terug. nog altijd die rechterkant slecht (had nogthans geen problemen gezien met de demper). ik naar huis, demper gewisseld met een andere en terug naar de keuring.
nu was men linkse demper niet goed .
ik maak van mijn oren dat het nie kan, 2keer dat men linkse goed is en rechts slecht, nu zou men linkse ineens ook slecht zijn.
ze testen eens opnieuw, beide waren goed. scheelde toch iets aan die bank. volgende keer banden op 1kg zetten en dan ben je er altijd door.

koffer deksel is gewone een check van de auto. ze kijken of er geen gaten in geroest zitten, controleren krik,reservewiel en gevaarsdriehoek.

aan de mijne is ook al deftig gelast hoor
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/laswerken/

dat gat in die chassisbalk van hierboven is een gevolg van een lekke ruitensproeierbak 4jaar terug. de vorige eigenaar had al aardig met plamuur/siliconen/roofing bezig geweest
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/laswerk.htm

en na de plastiek terug te zetten, zie je daar allemaal niks meer van



nog nie panikeren dus, alles is te fixen en t is allemaal zo moeilijk niet. t moet nie schoon afgewerkt zijn onderaan, t moet gewoon hard en goed gelast zijn
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote