bedrijfsrem is de gewone rem die je gebruikt als de auto in bedrijf is
de andere is parkeerrem/handrem.
als dit vooraan is: remklauw die blijft hangen of verstopte remflexibels
als dit achteraan is zijn je trommels waarschijnlijk verroest/vuil vanbinnen. trommels eraf, alles opkuisen met staalborstel, gangbaar maken met WD40 en terug monteren. of je koopt een revisieset en vervangt als die asjes/veren/schoenen en cilinderkes. kost niet zoveel en ben je weer goed voor 20jaar.
silentbloc draagarm is dan je rubbers van je draagarm die slecht zijn. vind raar dat ze silentbloc gebruiken, dat heb ik enkel nog maar gezien bij motorsteunen
koetswerk is motorruim, ja dat gat zal je wel zien zitten zeker. repareren dus. niet dichtplakken of dergelijke, uitslijpen en herlassen ! ze hebben nu een probleem gezien en dit gaan ze uitdrukkelijk nakijken bij de volgende keuring. begin er dus ook geen plamuur of verf over de lasnaden te doen, want ge gaat ze terug mogen vrijmaken. ze gaan de lasnaden willen zien. daarom las ik alles op VOOR ik naar de keuring ga. wat ze niet zien, controlleren ze niet.
deurdrempel is roest op u dorpel, NIET de chauffeursdeur
zelfdragend koetswerk onderzijde is NIET goed hé, da zijn de chassisbalken die roesten. niet hersteld volgend jaar is afkeur.
ze durven soms ook schrijven corrosie raam. daar is er ooit een auto voor bij mij geweest, de vorige eigenaar vond geen roest aan het raam...
![Big Grin](http://volksforum.com/forum/images/smilies/biggrin.gif)
raam is heel het dragend deel onderaan dus voorste chassisbalken, overgang dorpel, overgang chassisbalken achteraan... het hele vierkant. het heeft 17plaatjes gekost om die weer hard en gekeurd te krijgen
klein deelke van die auto
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be