Quote:
Originally Posted by Ilker
je downpipe is plug & play, de kkk14 en de 24 hebben dezelfde downpipe.
|
Ideaal
levert me gelukkig weer wat minder werk op haha
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Spruitstuk en downpipe pakkingen vernieuwen.
|
Ben alleen van plan de turbo te wisselen zonder de spruitstukken van de cilinderkop te halen, mits dat mogelijk is
Quote:
Originally Posted by Gertjan
Tussen de turbo en het uitlaatspruitstuk zit geen pakking!
|
ja dat was me wel een verrassing, gisterenavond had ik de in- en uitlaatspruitstukken van de K14 gedemonteerd en tot mijn verbazing zat er geen pakking tussen het uitlaatspruitstuk en de turbo, gewoon ijzer op ijzer. Dacht dat er altijd wel een pakking tussen twee metalen delen moest om goed af te sluiten.
Quote:
Originally Posted by reinder 1979
Hallo Mocroplay,
Interessant onderwerp, ik ben exact hetzelfde van plan. Alleen dan bij een Jetta mk2, en ik heb nog niet alle onderdelen bij elkaar.
|
Naar welke onderdelen ben je nog opzoek?
Quote:
Originally Posted by reinder 1979
Ik heb ook een complete k14 op de kop getikt die ik wil swappen met de k24. Alleen zit ik ook nog met het inlaat spruitstuk, deze zat er wel bij maar is van het type zonder overdrukklep. Ik ging er vanuit dat deze ook standaard op de 1V zat maar ik kan het nummer nergens in het ETKA terug vinden ( 068129713M ). Ik was van plan om deze bij de K24 toch af te doppen, maar een geheel dichte inlaatspruitstuk is misschien ook niet verkeerd.
|
Mijn setje is afkomstig van een 1.9TD AAZ en t was me ook niet opgevallen, maar op het inlaatspruitstuk zit ook geen overdrukventiel. Bij de 1.6TD JR en SB zit deze er wel op, bij de 1V niet.
Quote:
Originally Posted by reinder 1979
Verder zijn de aanvoer- en retourleiding afwijkend t.o.v. de K24.
Ik ben benieuwd naar het resultaat en de issues waar je nog tegen aanloopt.
Mvg,
Reinder
|
Ow jammer dat de olie-aan en afvoer niet gelijk plug & play zijn.
TEGENSLAGJE.
Ik heb wat rondgeneust op t web maar kon er eigenlijk weinig over vinden. Wilde ook even op vwdiesel.net een account maken om daar de question te poppen maar een nieuwe account aanmaken op dat forum is niet meer mogelijk en daar zitten toch echt wat hardcore VW IDI TD knutselaars die wel een antwoord hebben.
Wat kan ik dan doen om het oliegedeelte pasklaar te krijgen? Somebody with an answer to this?
Dank voor jullie bijdrages.