Thread: Tellerunit
View Single Post
  #4  
Old 17-06-2014, 19:53
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

je hebt een oudere gtd en moet dus een tellerunit aanschaffen met 2 stekkers.
ik heb ook ff rondgezocht maar heb eindelijk de unit dat ik wou, namelijk:
-eentje met 2 stekkers
-eentje waar de klok een digitale is (heb je altijd met een toerenteller)
-eentje met een dieseltoerenteller erin
-eentje met de thermometer bovenin met een rood ledje erin ipv het ledje in het middendeel
en dan had ik 1 rij ledjes vrij waar ik dan mijn eigen ontwikkelde voltmeter in kwijt kon. zonder het ledje in de thermometer heb je de voorverwarming namelijk op de 2de rij zitten van de ledjes en had ik 1 plaats te kort.



en dat allemaal heeft me maar 4 extra units gekost voor de mijne custom te bouwen (heb er nog een 5de liggen waar geen km teller insteekt)

.

er zijn dan ook zovele soorten dashboards op de markt:
-de versie met een grote analoge klok
-de versie met thermometer en brandstofmeter op de plaats van de grote klok
-de versie met de diesel toerenteller erin
-de versie met de benzinetoerenteller erin
en dan heb je alle bovenstaande dan nog eens in 1stekker en 2stekker uitvoering.

jij hebt er nu dus eentje zoals die rechtsonder op de 2de foto. ik heb een tijd geprobeerd om een 1stekker unit aangesloten te krijgen in een 2stekker auto. zelf geprobeerd folie's over te zetten maar kreeg een toerenteller niet aan de praat erin
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote