View Single Post
Old 13-06-2014, 23:54
Larsrump's Avatar
Larsrump Larsrump is offline
VW Enthousiast

Default startmotor doet t niet?

hups! ik zal uitgebreid beginnen.
ik heb een golf 1 cabrio uit 84' op papier staat dat het een 1.6 is maar zojuist zie ik in de thread "golf cabriolet 1985 perikelen" dat vwzone precies hetzelfde blok heeft als ik en ook dacht een 1.6 te hebben. echter bleek het een 1.8 EX te zijn.
dus waarschijnlijk heb ik dit ook. kon alleen de motorcode nergens vinden:S

afgelopen ben ik bezig geweest met vervangen van de koppakking, kleppendekselpakking, olie, oliefilter, koelvloeistof, thermostaat, flens van carburateur en distributieriem. allemaal goed gelukt naast dat het olielampje raar deed. na dit verholpen te hebben ben ik een stukje wezen touren tot de motor warm was. helemaal blij omdat ik zonder enig autosleutelachtergrond mn golfje heb gefixed. als een klein blij kind achter het stuur omdat ik niet meer in de twingo hoefde te rijden en de bochtjes weer heerlijk strak kon nemen in een lekker oude oldtimer. alles bleef netjes op temperatuur en geen rare geluiden. na het touren moest ik even bijtanken. na het tanken wou ik wegrijden.... sleutel omdraaien.... niks? nog een keer sleutel omdraaien... nog steeds niks.
volle accu, voor de rest doet alles het. alleen de startmotor doet niks meer.
tijdens het touren ben ik een paar hobbeltjes tegen gekomen. heb zitten kijken maar kon zo op het oog niks aparts vinden. alle zekeringen ook nog heel.

iemand enig idee wat er mis kan zijn?

mvg lars