08-06-2014, 19:56
|
VW Addict
|
|
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
|
|
ik heb ook een gtd met SB blok; maar geen problemen zoals bovenstaand.
Over het afstellen van de distributie; dit zou een eerst controlepunt zijn.
1. Weet je zeker dat het nokkenasriemwiel los is geweest bij het vervangen van de distributie
2. Weet je op welk getal de pomp is afgesteld? De SB pomp heeft een iets andere afstelling nodig dan van een 51kw gtd.
3. Ik heb wel eens gehoord dat iemand met een aftermarket setje zijn pomptiming had afgesteld. Vervolgens werd hij ook gecontroleerd met een profi setje, en zat er toch een flinke afwijking in.
Wat het extra verdacht maakt, is dat de auto beter loopt met de " choke" uit. Dit is een gecombineerde inspuitvervroeging en verhoging in stationair toerental. Daarom denk ik aan bovenstaande 3 punten.
Weet je zeker dat bovenstaande in orde is, zou ik controleren of de resthoeveelheid juist is afgesteld. Procedure moet je even google'en, is niet zo moeilijk. Veel mensen passen het stationair toerental op de verkeerde manier aan, met problemen als gevolg.
Is dit allemaal in orde, dan zo ik naar mijn verstuivers gaan kijken. Hiervoor kun je je bijvoorbeeld tot Da-brt wenden.
Als bovenstaande 100% goed is zou ik gaan
|