View Single Post
  #14  
Old 30-05-2014, 17:05
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Vreemd, als je naar de dealert gaat vragen ze telkens om alleen het chassisnummer omdat ze met een motornummer niks kunnen, als dat gekoppeld zou zijn konden ze ook op motornummer zoeken, zal ook niet voor niks zijn.

motornummer en politie / rdw schiet ook niks op, als de motor in de loop der jaren al vaker van eigenaar is gewisseld en ze de auto stelen van de laatste persoon, dan zal het motornummer niet als 'gestolen' op staan als de 1e eigenaar hem doorverkocht heeft.


dat is omdat u chassisnr 17karakters heeft en een motornr niet.

van VW ken ik het niet, maar bij ford is het motornr de laatste karaters van het chassisnr.
bv: chassisnr GAFR11GCAFSK79313 heeft als motor SK79313.
GAFR= ford producent,
11 = 1100cc;
GC: ford germany saarlouis,
AF: 4deur escort,
SK:juni 76
79313: de 79313'de escort.
motornr SK79313

stel nu chassisnr WFOB17GAEBSK79313
WFOB = ford manufacterer
17= 1700cc
GA= ford germany cologne
EB= 3door ford puma
SK: feb 95 (die karakters herhalen om de zoveel jaar, dus juni 76 en feb95 hebben dezelfde karakters)

motornr SK79313
als je dus naar ford belt met: ik heb motornr SK79313 weten ze daar NIKS mee,
bel je naar ford en zeg je: ik heb chassisnr xxxxxxxxxxxxx, dan weten ze wel u motornr en bouwjaar.

zal bij VW wel gelijkaardig zijn, alleen is daar de conversie van chassis naar motornr nog niet gelekt, of houden ze dit enkel bij in een database.
als ford kenner kan ik dus perfect een 2.0 uit een capri (98pk) vervangen door een 2.0i sierra motor (120pk) en daarbij het motornr wegslijpen en de laatste 7karakters van chassisnr erin slaan. geen kat die het nog gaat vinden ;-)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote