Polo van voor 2002: (6N, 6N2)
Er bestaan grofweg 2 typen 1.4 16v motoren die in polo 6N en 6N2 zijn geleverd.
De blokken die voornamelijk in 6N2 te vinden zijn staan bekend om kantelende zuigers inderdaad. Maar er zijn er ook genoeg die probleemloos rondrijden.
De blokken die voornamelijk in de 6N te vinden zijn (deze blokken zien er heel anders uit dan de nieuwere blokken uit de 6N2 gti) zijn juist wel betrouwbaar.
motorcode AFH (voornamelijk 6N) c.a 100pk
http://img.photobucket.com/albums/v...Polo_engine.jpg
o.a motorcode AUA (voornamelijk 6N2) c.a. 75pk. Ook als 1.6 te krijgen.
http://i1239.photobucket.com/albums...10317-13121.jpg
Deze motoren hebben GEEN penbobines maar gewone bougiekabels.
Polo van Na 2002:
Nieuwere motoren (o.a. motorcode BBY) hebben wel penbobines.
Uiterlijk van die blokken is vrijwel gelijk aan de 6n2 16v blokken. Maar ze zijn wel wat minder gevoelig voor bevriezing.
Of de kantelende zuigers bij die motoren ook nog voorkomen is mij niet bekend.