View Single Post
  #216  
Old 25-05-2014, 16:36
snelsma snelsma is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 48
Default

[QUOTE=DutchBuild]Ik vind het een beetje onzinnig wat je nu verteld. De kopbouten zijn belangrijk en deze kleine boutjes zitten er alleen in om het olie binnen te houden.

Kit is niet van toepassing omdat er niks vloeibaars tussen zit. Wel zit er een rubber strookje voor het afdichten van de koelvloeistof en de oliekanalen.

Dit is het laatste wat ik er over zal zeggen, want dit is weer zo'n typische gevalletje: beste stuurlui staan aan wal !

Als ik dit van te voren wist had ik ze meteen mee besteld, maar zelfs bij Pon wisten ze dit ook nog niet. Deze 6 boutje zijn bijna niet terug te vinden in ETKA en ze staan ook niet in de lijst bij de koppakking-set. Je praat alsof je dagelijks aan een RS-motor sleuteld, maar voor mij is deze keer ook de eerste keer.


Het gaat om het 2e stukje in jou verhaal.
Kit is dus (zeker wel)van toepassing tussen de koppakking.
Juist bij het gedeelte van de kettingkast waar dus ook de torxbouten geplaatst worden.
Er staat dan ook duidelijk dat je binnen 5 min de koppakking +cilinderkop moet inbouwen.
Dit weer ivm de 4 strookjes kit die er tussen komen.
De overgang van bovenkant cilinderblok naar onderste distributiedeksel loopt net niet gelijk (nageldikte verschil).
Tja en of dit dan zinnig of onzinnig is weet ik niet,dat laat ik dan maar in het midden.
Het is nu makkelijker om de kop er nog een keer af te halen😉
Reply With Quote