Ik heb een 2E 8v GTI motor in mijn T3 bus ingebouwd. Op zich ben ik tevreden: starten en lopen. Echter ik heb het vreemde probleem dat hij altijd wel ergens benzine lekt in de aanvoerleiding.
Setup: benzinetank > voorfilter > brandstofpomp 4 bar > nafilter (standaard injectiefilter) > standaard drukregelaar van de motor > motor.
Hij lekt dus altijd wel een keer ergens, altijd na de pomp, meestal bij het nafilter maar soms ook bij de benzinedrukregelaar. Hij lekt nooit bij de retourleiding of bij de pomp.
Er zitten zoals beschreven twee filters in deze set-up (voor en na de externe brandstofpomp) omdat ik gebruik maak van de oude dieseltank (wel gereinigd maar nooit 100% schoon te krijgen). Dus om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik 2 filters geïnstalleerd.
Ik heb de brandstofdrukregelaar losgemaakt en schoongemaakt, maar echt nodig was het niet omdat het zeefje in de drukregelaar brandschoon was. Maar een goede werking ervan kon ik niet echt beoordelen zonder manometer.
Ook heb ik gekeken of er wel brandstof door de retourleiding loopt door een korte slang op de retouraansluiting te zetten en een lege PET fles liep heel gauw vol.
Ik los dit probleem meestal op door de worgringen op de brandstofslangen weer eens vaster te draaien, maar dit biedt maar even soelaas. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? De motor loopt redelijk prima en gaat als de brandweer maar ik wil zeker niet in een rijdende tijdbom zitten
Eventueel kan ik de drukregelaar vervangen, een online shop heeft 'm voor 20 euro in het assortiment staan, dus dat zijn de kosten niet. Maar misschien kan iemand een andere oorzaak voor het lekken aanwijzen? Kan de druk te hoog oplopen door een defecte drukregelaar?
De drukregelaar:
De ingebouwde motor tijdens het plaatsen van de oliespatplaat en een nieuwe kleppendekselpakking: