Thread: golf 2 1.6 1989
View Single Post
  #1  
Old 09-05-2014, 14:28
Jobo245 Jobo245 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 172
Default golf 2 1.6 1989

na iets langer trotse eigenaar te zijn van een 2de golf maar besloten toch een project topic te openen.

ik had eerst een golf 2 1.8 injectie, toen aangemeld op het forum. toen werd mij verteld dat het een 10 millionen editie was. veel plezier van gehad.

heerlijk autotje na ongeveer 5 maanden er 17000 km mee gereden te hebben en en verschillende dingen vervangen te hebben is hij nu toch afgeschreven. onderkant is toch behoorlijk rot. maar toch maar 1 keer pech gehad midden op de snelweg viel de uitlaat eraf bij de cat waren alle schroeven en bouten verdwenen waardoor hij alleen achter nog maar in de rubbers hing.

Ik krijg van iemand op het forum een bericht of ik nog 10 millionen kleur bumpers zocht, dit was inderdaad nog het geval. Van het 1 kwam het ander ik had een nieuwe auto een golf 2 1.6 met pierburg carb. alleen zonder interieur maar dit heb ik allemaal nog van me 1.8

maar goed eerst een paar plaatjes bij de praatjes













dit is hoe de golf er nu bij staat. gelijk een paar vdo meters ingebouwd die ik van een vriend van me vader gekregen had vind het zelf goed gelukt.

toen ik hem kocht werd mij verteld dat de kachelradiator lekte dit klopte ook ik ben toen eerst de bodem binnen goed schoon gaan maken om te kijken hoe erg het vocht binnen toegeslagen had. ik kwam uit op 2 gaatjes. die als het meezit dit weekend gelast gaan worden



mooi stukje ducttape omdat tijdens het rijden er nog wel iets naar binnen wil vliegen.




toen dit gedaan was ben ik eerst de achterremmen gaan vervangen want die waren op.



ook de voorremmen zijn vervangen omdat ik op de 1.8 dit recentelijk gedaan heb, deze zijn overgezet.

ook de schroefset iets omhoog gezet ongeveer 3 cm omdat ik met de auto niet de oprit op kon rijden. dit gaat nu goed



de auto liep ook onregelmatig en lekte bij de voetpakking dus carberateur eraf gehaald. voetpakking vervangen en ook de tussenpakking omdat hij daar ook lekte. toen gelijk alle vacuümslangen vervangen die waren allemaal vergaan.
ook de carberateur schoongemaakt.



oud en nieuw



oude slangetjes paar zaten er al niet meer goed op



en nieuwe slangetjes

gele lampjes erin gezet



Toen na paar keer rijden kwam ik erachter dat de versnellingsbak een raar geluid maakte, zat te weinig olie in dus olie erbij en druklager vervangen geluid was minder maar zat er nogsteeds.

Er zat dus maar 1 ding op nieuwe versnellingsbak. nu kwam het goed uit dat ik me 1.8 nog had omdat ik daar nog veel onderdelen vanaf kan halen. zo gezegt zo gedaan bij de 1.8 versnellingsbak eraf gehaald en bij de 1.6 eronder. tegelijk ook de radiator en kachelradiator overgezet want die lekte allebei en nu werkt alles weer.




en sindsdien staat de 1.8 achterover geleund en de 1.6 rijdt heerlijk zonder bijgeluiden en schakelt ook weer beter. tussendoor is er ook een nieuwe apk op de 1.6 gekomen dus kunnen we een jaar vooruit.

tot begin deze week. ik met de auto naar me werk wat elke dag 100 km rijden is. ik 's ochtends vertrokken niks aan de hand. ik smiddags naar huis rijden. ik rij de rotonde op en de motor hield ermee op heel erg stotteren en haperen en niet reageren op het gas, 5 minuten stil gestaan en hij deed het weer. volgende dag hetzelfde probleem. maar ook als ik de koppeling intrapte uitvallen. langs de dealer geweest die wezen mij erop dat me ontsteking waarschijnlijk niet goed staat. Dus dat gaan we maar eens nalopen

vorige week van me collega ook nog een setje velgen overgekocht met 4 nieuwe banden, hier liet de blanke lak van los dus gezandstraald op me werk en nu opschuren steeds fijner en dan overspuiten.
met 1 velg al bezig geweest ook met borduurschade eruit schuren. kost wat moeite maar het houd je bezig






en de stoeprandschade is er bijna uit







verdere plannen met de auto zijn nog:

interieur verder inbouwen.
audio goed inbouwen.
mistlampen inbouwen.
nieuw achterpaneel erin laten lassen. (lasnaden zijn doorgerot)
auto netjes afstellen.
ontsteking nalopen.
velgen afschuren en wit spuiten.
remmen ombouwen voor 280mm.
achter 220mm schijven.
ander blok inbouwen.

weet alleen nog steeds niet voor welk motorblok ik zal gaan ik zit te twijfelen tussen abf en 1.8 turbo op het moment.

abf zal ik zelf doen als het 1.8 turbo word ga ik het laten doen.
Reply With Quote