View Single Post
  #5  
Old 27-04-2014, 14:16
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

ja tuurlijk kan dat.

je kan een 1.3 bouwen die 120pk haalt ipv de stndaard 55pk ofzo. maar daar gaat veeeeeeeeeeeeeel geld in zitten terwijl je voor een pak minder geld er zo een 1.8 inlegt met 90pk of meer

je zal daarbij ook geen 100k km rijden met zo een zwaar getuned klein blok. je kan ook proberen kleiner wielen te steken, dan is de overdracht op de weg iets makkelijker. je verliesd dat wel top snelheid en krijgt hoger verbruik.

zo heb ik in mijn escort de 1.3 motor van 55pk vervangen door een 1.3GT motor met 72pk en dit slechts voor 150euro.
had ik de mijne moeten upgraden had het volgende moeten doen:
-inlaat en carbu vervangen door een 2traps (kost 2dehands 150euro)
-cilinderkop vervangen door gt versie met grotere kleppen (prijs??? als je die al vind)
-nokkenas vervangen (kleine 100euro schat ik)
-uitlaat vervangen door spaghetti (100-150euro).

terwijl beide dezelfde onderblokken waren en de stukken 100% uitwisselbaar komt het een stuk duurder uit mijn blok aan te passen dan gewoon een swap te doen. als ik al die stukken op een 1.6 blok steek (blok heb ik liggen voor toekomstige swap) zit ik zo op 85-95pk. zil ik naar 120pk geraken zal het een paar 1000 euro kosten (upgrade naar 2.0 en je bent er ook al, kost me 300euro, ook die motor heb ik nog liggen)

kortweg: alles kan, t hangt er alleen vanaf hoeveel euros je op overschot hebt liggen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote