26-04-2014, 12:14
|
VW Enthousiast
|
|
|
|
JH motor die zga niet meer aanslaat
Ik heb een mk1 cabrio uit '87. Dit autootje ben ik leuk aan het opknappen, laatst nog hier gepost hoe het zat met de compressie na 223.000km wat ongv 12 bar is. Ik heb de auto nu iets van 2 jaar en hij starte altijd goed, langzaam sluipt het erin dat hij wanneer hij warm steeds slechter start en gisteren in eens niet meer wilde aanslaan. Dit koste me 2 min wilde ik hem aan de praat krijgen.
De startmotor draait als een malle maar hij doet niks, ook moet ik vermelden dat vanaf moment aanschaf hij gaat halen (laag toerental, hoog toerental) wanneer de motor warm is. Als hij koud is loopt hij mooi en start hij ook beter.
Nu overleg ik al een tijdje met Arno Hageman een hele bekende op dit forum wat het zou kunnen zijn. Wij en ik voorral denk dat het de spinnekop zou kunnen zijn. Wat denken jullie?
- Hij moet dus wanneer hij warm is mooi stationer lopen.
- Hij moet ten aller tijden aanslaan.
Hoor de reacties graag !!!!
Ergens denk ik ook aan de brandstof druk accumulator die naast de brandstof tank zit, dit omdat hij niet 100% dicht is. Je ziet niks lekken maar wanneer hij op de brug staat en je staat erbij dan ruik je een brandstof lucht. De afdichtring heb ik destijds al vervangen maar de accumulator.
|