Quote:
Originally Posted by Barn171
Ja leuk hè
@Peter: Blok is echt brandschoon van binnen, voor zover ik kan zien. Zowel onder het kleppendeksel als de water leidingen die ik open heb gehad. De kvs was ook kraakhelder. De radiateur dateert nog altijd van '76 en is niet helemaal dicht meer, hij dampt wat maar dat is ook echt alles. Hij blijft iig gewoon op pijl. Wat je merkt is dat als je lekker toert dat hij zelfs koud blijft, maar zodra je een keer flink aan het gas zit (erg leuk trouwens bij zo'n hok) wordt hij op het metertje tot driekwart warm. Hij blijft ook constant op die driekwart staan door de fan. Ik denk dus sowieso dat de termovoeler van de fan aan het eind van zijn bestaan raakt. Die ga ik eens vervangen, dat zou al wat moeten schelen.
|
Het koud worden tijdens het rijden zou door een openstaande thermostaat kunnen zijn.
Op het moment dat je stil komt te staan, valt de rijwind weg en loopt de temperatuur op.
De fan schakelt dan in bij een bepaalde temperatuur.
Dat lijkt dus goed te werken.
Als je weer gaat rijden, valt de temperatuur dan meteen weer terug?
Het is wel zo, dat de temperatuurmeters bij oude auto's wat beweeglijker
zijn. Niet iets om meteen van in paniek te raken ...
De radiateur zou eigenlijk wel dicht moeten zijn, ander verlies je toch
wel wat koelwater, en kan het systeem geen druk opbouwen.
Blijft trouwens leuk met zo'n carburateurmotor, je moet iets meer
gevoel hebben voor gas geven dat met zo'n modern electronisch
gestuurd injectieblok ...