Carrosseriewerk schiet nu ook aardig op, wel veel tijd verloren aan het kofferdeksel. Het stuk waar de nummerplaat hoort waren en paar roestige puntjes waar ik het ergste roest uit had weg gekrabd, daarna er hammerite over gedaan. Dacht dat als ik erover zou schuren het mooi vlak zo komen dan, niet dus. Hammerite is niet makkelijk af te schuren en dan maar besloten om heel het stuk kaal te maken. Iets te grove lamellenschijf gebruikt een hup de vorm was uit het metaal, allemaal kleine putjes en bobbeltjes. Dan maar met plamuur zoveel mogelijk alles weggewerkt, maar gaat niet perfect zijn. Al doende leert men zeker?
Dan maar begonnen aan de auto.
Achterpaneel was lichtjes geblutst en had ooit iemand al op geprutst met plamuur maar was slecht gedaan dus besloten dit helemaal kaal te halen. En dan met plamuur het weer mooi strak proberen te maken, fingers crossed...
Ook op de achterflank waren er wat roestpuntjes, deze eerst uitgeschuurd maar waren er zoveel dat er nogal veel plamuur op het paneel zou belanden, zou te veel knoeiwerk zijn dus besloten ook dat paneel kaal te maken. Deze keer met een P60 schijf op schuurmachine en nu is het gelukt om de vorm er in te houden.
Verder heb ik de dorpels ook kaal gemaakt, zaten vol lijmresten van zwarte beschermingsfolie. Ga er anti steenslag overspuiten. Het achterpaneel onde de bumper ga ik met de hand met P80 opschuren en daar komt dan ook anti steenslag over, ik weet het dat is meer dan er af-fabriek opzit maar wat meer kan geen kwaad vind ik. En is nu ook geen deel van de auto dat echt mooi moet zijn. Na het spuiten wil ik over de dorpels nog wel zwarte folie plakken, maar moet nog uitzoeken hoe en wat. Gewoon voor de looks, ziet er beter uit. Misschien zo 3M vinyl dat ze gebruiken voor te wrappen. Dat zijn zorgen voor later
Auto moet over 4 weken klaar zijn.. Of toch eruitzien als een auto en rijden (doet ie gelukkig al!) en veilig zijn. Wie zin heeft om het na het spuiten mee in elkaar te komen zetten is altijd welkom