16-04-2014, 19:30
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by fcapri
ik zou toch ook dat accu probleem oplossen hoor, na 3dagen hoort dat niet leeg te zijn. mij dodge staat soms 2-3maand stil en start dan nog gewoon. en daarvan weet ik dat zijn dynamo al niet 100% meer is.
als je een 40Ah accu hebt (en das al een kleintje), dan zou er al 0,5A lopen om die accu leeg te trekken op 3dagen. normaal zou er max een 50mA mogen lopen en dan is je accu ook nog leeg na een 20dagen (50mA is 0,05A)
ofwel laad je dynamo niet goed bij of de accu is goed op zijn einde gekomen (naarmate ze ouder worden verliezen ze meer en meer aan capaciteit)
|
Dynamo zou nog wel goed moeten zijn, de accu laadt wel op als ik een stukje gereden heb. Momenteel heb ik even een tijdelijke oplossing, haal de spanningskabel van de accu op het moment dat ik weet dat ik de auto een paar dagen niet ga gebruiken.
Volgende maand gaat de auto sowieso naar de garage voor een paar kleine dingetjes die ik zelf niet op kan lossen(uitlaat hangt beetje los/banden verwisselen). Is wel zo makkelijk als de auto op een brug staat in die gevallen.
Verder zit er een later ingebouwd alarmsysteem in, deze ga ik denk ik ook direct er uit laten halen. Heb namelijk het idee dat deze de accu leegtrekt..
|