Thread: Log AFN
View Single Post
  #10  
Old 13-04-2014, 20:31
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Ik denk zelf dat er niets aan de hand is.

Wanneer je de log bekijkt en dan met name de turbodruk zie je in de eerste kolom de door de ecu gevraagde waarde, in de 2e kolom zie je de daadwerkelijk gemeten waarde.
Het doel van de n75 klep is om de gevraagde en de gemeten waarde gelijk te krijgen.

Onder in toeren is er weinig druk, de n75 regeld de schoepen van de turbo bij zodat er meer turbodruk komt. Halverwege het toerengebied loopt de druk te hoog op waardoor de n75 de schoepen bijregeld en de turbodruk iets afneemt.
De druk neemt nu iets te ver af en de schoepen worden weer iets bij geregeld zodat er weer iets meer druk komt.
Deze schommeling voel jij als dip.

Helemaal rechts zie je de werking van de n75, hoe lager het getal in de kolom hoe meer werk de n75 heeft om de boel in bedwang te houden.

Zie de n75 maar als een oude weegschaal, wanneer jij er gewicht inlegd zal de n75 dit willen compenseren.


Reply With Quote