03-04-2014, 20:24
|
VW Guru
|
|
|
|
Deze auto is echt super zeldzaam. Denk nog vele malen zeldzamer als een oer gti met stalen bumpers. Alleen weinig mensen weten dit. Heb er zelf ook eentje van dec 1979 in het zilver in top staat, met de originele skailederen kap en alle facturen vanaf aankoop erbij. Deze heb ik in Duitsland gekocht nadat ik 2 jaar aan het zoeken ben geweest om er uberhaubt maar eentje tegen te komen. Soms worden ze nog wel aangeboden op Le boncoin(Franse marktplaats). Dit was het topmodel van de golf 1 in die tijd. In de media werd deze cabrio bij de introductie de grond in geboord en vergeleken met een aardbeienmantje , dit door de rolbeugel die de kever cabrio niet had. Niemand wilde toen in de nieuwe golf cabrio rijden. Nadat de productie van de kever cabrio stopte werd de golf cabrio alsnog een succes. ben er soms wel eens eentje tegengekomen op mobile.de ofzo en dan waren ze al verkloot met een ander motor of interieur. De auto heeft de oer gti motor, tittenteller tot 220 km/uur, radiateur met vuldop, motorkaphaken, gti wielkastverbreders etc alles wat een oer gti ook heeft. Op jou auto zit een gti grill met dubbele koplampen deze hoort er niet op. Je hebt een grill nodig met enkele koplampen en een chrome rand ipv rood. Ook het gti logo hoort er niet op. Jou auto is een Gli. Zo'n vroege gli heb ik nog nooit eerder gezien .Ben benieuwd naar foto's van je motorblok en je interieur.
|