View Single Post
Old 03-04-2014, 09:17
ViperCat ViperCat is offline
Forum Regular

Default Motor valt stil bij file rijden wanneer de temperatuur oploopt?

Sinds ik aan het opknappen begonnen ben komen er steeds meer problemen bij

Gister was ik even naar Beekman Demontage (280 km retour ) voor een hoop klein spul. Ik was wat later terug en er stond weer een gebruikelijke file bij Gorinchem voor de brug. Tijdens het stapvoets rijden. begon de motor ineens te stotteren en was met het gas niet meer aan de praat te houden. Dus de vluchtstrook op.. Wat blijkt? even gewacht met opnieuw starten en hij loopt weer gewoon Vervolgens weer een stukje rijden (weer stapvoets), ik zie de temperatuur meter meer naar het midden gaan en de problemen komen terug... weer stotteren en vervolgens stilvallen en wéér op de vluchtstrook Soms doet de bezinepomp het niet als ik opnieuw wil starten. Maar als de motor dan weer afgekoeld is doet hij het consequent wel. Soms als ik bij het stoplicht sta, begint de opvoerpomp (denk ik) ineens een hoger zoemgeluid te maken, hoort dat?

Ik heb even gewacht tot de file minder werd en ik meer snelheid = meer rijwind) kon houden. Hierna heb ik gewoon 50 kilometer verder gereden zonder problemen. Op langere afstanden is de motor de laatste tijd al vaker met file rijden uitgevallen..

Vorig jaar heb het contactblokje én relais vervangen omdat de bezinepomp niet altijd reageerde op het contact. 1 week geleden heb ik de opvoerpomp in de tank vervangen wat dus het probleem niet was. Ook de verdelerkap is recent vervangen

Ik heb het vermoeden dat ik dit probleem niet zomaar gevonden heb. Ik ga het volgende doen:

* bedrading naar de benzinepomp nalopen + aansluitingen benzineslangen
* Tank leegpompen en zo goed mogelijk schoonmaken zonder hem te demonteren.
* Brandstoffilter vervangen
* Vacuumslangen nalopen

Het gaat om een GTI G60 motorcode PG. Zit ik in de goede richting? Als ik het ga vinden, laat ik het jullie zekerrr weten